سخنی بی پرده با حیدر بابا

خرید بک لینک
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ بِسمِ الرَّحِيمِشب یلدا ( شب چله) همه می دانیم که حیات همه موجودات به نور خورشید و تابش آن بستگی دارد واگر خورشید نبود زندگی نیز وجود نداشت لذادرحدود 4000 سال پیش نیاکان ما پی بردند که طولانی شدن شبها در آخرین روزپائیز و اولین شب زمستان به پایان می رسد و روزها از اول دی ماه بزرگتر میشوند و می توانند خورشید را بیشتر در طول روز داشته باشند به همین خاطر شب یلدا را تولد دوباره خورشید نامیدند و برای مولود خودشان جشن برگزار میکردند و در کنار بزرگان خودشان ضمن دعا به درگاه خداوند از خواندن شعر ، ترانه ، فال ، قصه وافسانه نیز غافل نمی شدند و بهترین غذاها را در کنار آجیل خشک و تر ، انارو هندوانه تهیه و در کنار هم میل میکردند .امشب را شب یلدا نام است به ظاهر بر همه شبها بام استولی به به شب پر رمز و راز است كه شبهاي ديگر آن را غلام استرَوَد قوس و بيايد چله فردا زمستان آيد و پاييز تمام استرفته نه ماه ز سال، باقیست سه آذر بُوَد سی،دی را سلام استفردا که شویم به فصل سرما گرماي زمين ديگر به دام استآيد به اتاق بخاري با گـــــــــاز پرهيز نشوي تو را زكام استبر شیرینی آن بهار طناز ارزد كه شمشيرش نيام استگرامی بود به نزد آن نیاکان چنانش که فقط امشب شام استچلوماهی ، کنارش بره بریان کره تا خاویا سخنی بی پرده با حیدر بابا...

ما را در سایت سخنی بی پرده با حیدر بابا دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 167 تاريخ: دوشنبه 27 آذر 1396 ساعت: 9:38

صفحه بندی